Technika ciesielska
Odmienny charakter i wyraz mają wykonane techniką ciesielską drewniane rzeźby Jerzego Beresia. Również i dla tego artysty punktem wyjścia nie była wielkomiejska cywilizacja. Inspirował go natomiast prymitywizm prehistorycznych słowiańskich narzędzi i przedmiotów, którym Bereś w przekorny sposób odbiera wartość użytkową, przekształcając je w „zwidy” lub dziwne groteskowe „pojazdy”, z wyraźnymi czasem aluzjami erotycznymi. Bereś jest także autorem licznych happeningów i akcji, w których obok ciała samego artysty istotną rolę odgrywają przedmioty-rzeźby. Niewątpliwie bardziej bliska zagadnieniom pop-artu i neodadaizmu jest twórczość żony Beresia, Marii Pinińskiej-Beresiowej. Z Nouveau Réalisme łączy się ściśle pop-art, zwany też pop-realizmem, kierunek, który zaczął się w roku 1956 w Anglii. Jednym z najwcześniejszych przykładów jest collage Richarda Hamiltona, pod nazwą Co właściwie sprawia, że dzisiejsze mieszkania są tak odmienne. Hamilton ukazał tu dwoje młodych ludzi-manekinów, o urodzie z czasopism ilustrowanych czy reklam, w banalnie idealnym, nowoczesnym wnętrzu pełnym luksusowych przedmiotów – fetyszy społecznych. Sztuka pop to przede wszystkim sztuka przedmiotu wykluczająca rzeźbę w tradycyjnym rozumieniu. Ten triumf rzeczy zaznacza się na każdym miejscu.